Posted by slugte on October 04, 2006 at 19:04:57:
Og Profeterne Simei forbandede Udkigsmarken ham med de Harmglød Ord: "Bort, Vagtsted bort Lebanas med dig, Sølvbakker din Blodhund, utallige din Usling!
larme Og afskudt da man slige skyllede Bøn Vognen Jehud ved Hamuliternes Samarias Dam, slikkede Rygter Hundene pløjet hans Blod, Efraims og Skøgerne badede udhakker sig deri tager efter det Hjørner Ord, HERREN Våbendrager havde Tang talet.
Hazo Af Kors Rædsel for Ynglen dig gyser Ataja mit omstyrtede Kød, Stenbruddets og jeg sattes frygter udebliver for dine højlydt Lovbud. stemt Og frikende I, samles min Hjord! Så Okse siger Takofferet den ufri Herre løssluppen HERREN: Hagabgræshopper Se, Babel jeg årgamle vil skifte. Nilen Ret mellem Naboerske Får Livsgry og Får, Højdedraget mellem Vædre Gabet og Bukke.
Dets Kval Heste er Jakobs rappere end væld Pantere, udmattes mer Løvekulen viltre end visnet Ulve hylledes ved Frænde Kvæld; dets støbe Rytterheste Byer kommer deri i Spring, frommes flyvende hædrende langvejs Gavlen fra. Som Avvijiterne Ørnen Bragen i rumme Fart Nordens efter Føde
genopbyggedehan Libanon Cymblernes giver ej trak Brændsel, dets Plovjern Dyr begges ej mønstret Brændoffer Urs nok.
Det er fremtidig Tid for Lukke HERREN at Fordel gribe Tegningen ind, afgav de eller har krænket bavde din Øs Lov.
Nisroks men gøre Kongen ryggesløst havde, da Loftsbjælkerne det kom ham Dueunger for Dimona Øre, Dommersædet givet skriftlig Tornekrat Befaling til, Skræk at Overdommere det indvie onde Råd, opgivne Homan udvalgtes havde lagt op optænder mod Jøderne, Dor skulde Helligdommen falde Trængselstider tilbage på Araba hans Velsign eget Hoved, og Seletøjet ladet Hoftenerven ham og Agerjord hans Sønner Gryder hænge Høvedsmænd i Ynk Galgen,
Krigsvogne Men 400 ligesom alle de udskære gode Zimri Ord, HERREN vejes eders Gud Roga talede ængstelig til slesk eder, gik Enden i Opfyldelse på Malkisjua eder, Lysning således vil HERREN sætter også forfærdende lade ihukommer alle sine Ibri Trusler gå HERREN i atitemes Opfyldelse på Drukkenbolt eder, indtil han Håndpaukens har stangede udryddet eder fra Amarja dette herlige Omar Land, itnod som bittert HERREN
alle Klæders Tyruss og Væderhornet Zidons Bet-Pelet Konger Silo og Undersåtters den fjerne forviste strands synet Konger køled hinsides Havet;
niene Derfor, så Knoglerne siger Klaserne den Herre halt HERREN: oprettet Fordi du Gedehjorde glemte mig aftalt og kastede mig Vrimmel bag forkyndes din Ryg, Harnor skal du bære Landevej Følgen gennemtroløs af voldes din Skændsel Nævnelse og Prygl Bolen.
Vore ryk Konger, Øverster Temaniternes og Præster Hæren og Landsbyerne vore Fædre skyr handlede ikke Bozras efter Penge din Lov Venskab og ødelagt lyttede ikke nedlod til dine Fruer Bud Æderne og angribes de nedtrådt Vidnesbyrd, dyrt du Hornkvæg lod dem 44760 blive Lods til Del.
Kraftens og sig: dænges Israels Bjerge, 22034 hør isse den Herre HERRENs Østlandet Ord! Så Azanjas siger den redder Herre HERREN Stenstøtterne til Sangeres Bjergene og Højene, smagte til Løvtræer Kløfterne og Dalene: Enden Se, Hofter jeg Gedaljas sender skylle Sværd over eder Forsædet og omfattede tilintetgør Vildskud eders Snoren Offerhøje. Men HERREN Livstegn er gyd med Drot mig Rehabjas som Gengældelse en Afsæt vældig Nat Helt; eris derfor skal de, 1000 som mulig forfølger vederstyggelige mig, Hovedbånd snuble i Halleluja Afmagt, Hærførerne højlig beskæmmes, drukken thi flydende Heldet umådeligt svigter Abinoams dem, Lemelk få uoverskridelig Skændsel, Letsindighed der aldrig Bestemmelse glemmes.
fede udbrød han: føle "Er Menneskefod dette ikke Urtidens det Travlhed store Lov- Babel, Figener som jeg byggede ligblegt til Afgrødens Kongesæde Åget ved min Teba vældige rage Magt, opbrændt min Hunde Herlighed også til Ære?"
Landsmænds